top of page

B A N F F & J A S P E R P A R K S

Hoi iedereen! Vandaag blog ik over mijn tijd in de parken Banff en Jasper. Na de eerste 3 weken in Ontario, vlogen we van Toronto naar Calgary. Daar huurden we een camper en gingen we naar Banff National Park. Het is daar echt supermooi! Maar het is hier in de zomer wel druk, dus we moesten even zoeken naar een camping waar plaats was. Uiteindelijk vonden we er een, en we genoten van het uitzicht. Overdag was het lekker warm, maar ‘s ochtends was het koud! Dat is trouwens de hele tijd hier zo, overdag en s avonds is het lekker, maar als je wakker word dan lijk je wel bevroren! In Banff hebben we een hele mooie wandeling van 8 kilometer gemaakt, met fantastisch uitzicht over de Rocky Mountains. Maar toen kon je wel goed zien hoeveel bosbranden er nu zijn. Het zijn er wel honderden! Dat komt omdat het nu weinig regent en veel waait. Jammer genoeg mag je daarom ook geen vuurtjes maken. In Banff zijn we ongeveer een week gebleven. Wat bijzonder is in Canada, is dat je honderden kilometers kunt rijden zonder ook maar een huis of dorp te zien. Er is zoveel ruimte hier! Na even rijden kwamen we aan in Jasper. Die dag maakten we een wandeling op een berg, zodat we een gletsjer konden zien. Jammer dat er veel rook van de bosbranden in de lucht hing, want daardoor konden we niet veel zien. Toen we weer terugkwamen op de camping, zagen we opeens een elk langs het pad zitten! (een elk is een soort rendier) En toen vertelde de buurman dat hij net langs onze camper was gelopen! Het was echt supergaaf. Had ik al vertelt dat hier niet normaal veel eekhoorns en chipmunks op de campings zijn? Wacht, ik zie er weer een. Ze zijn zoooooo schattig en ze komen heel dicht bij je. Ik vind ze het leukst als ze een nootje hebben gevonden, want dan zijn ze heel druk bezig het te verstoppen. Toen we naar het dorpje Jasper reden, zij papa opeens; kijk daar, een groepje elken! Eerst zag ik ze niet, maar toen we uitstapten zag ik ze wel. Ze waren wel heel ver weg hoor! Toen we weer verder reden, moesten we opeens stoppen, want toen waren ze aan het oversteken! Ze waren echt heel dichtbij! Toen we een dag daarna weer over dezelfde weg reden, zagen we opeens een coyote. (een soort wolf) Hij was heel dichtbij en heel mooi. Helaas hebben we nog geen beer gezien, maar wel heel veel andere mooie dieren. Vandaag zijn we naar de Hot Springs geweest, en het was superleuk! Het bijzondere hieraan is dat magma uit het binnenste van de aarde het water opwarmt. Het was best wel druk maar het is ook wel heel mooi daar. Hier heb je prachtig uitzicht over de bergen. En nu zit ik hier te schrijven. Ik vind het best wel raar dat, nu ik dit schrijf, morgen school alweer begint en dat ik daar niet bij ben. Doei lieve mensen, ik mis jullie heel erg. Xxx - Eden

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page