top of page

Pried rice with kurupuk?

(-: (ʍoןǝq ʇxǝʇ ɥןƃuǝ)

Wow, bijna elf maanden op reis! Dat is best wel lang. Soms denk ik terug aan dingen die we in Canada of Cuba hebben gedaan, en dat is al zo lang geleden, maar het voelt als vorige week. Vandaag blog ik over Indonesië.

Mijn ouders hadden het er in Thailand heel vaak over hoe leuk Bali was, dus ik had heel veel zin om naar Bali te gaan. Toen we daar aankwamen, was ik compleet gechoqueerd. Wat een drukte! De straten zijn supersmal en er rijden ongeveer een miljoen brommers per minuut langs. Daarbovenop zijn er ook nog eens honderden auto's, het is echt niet leuk. Toen we daar in die auto zaten op weg naar ons appartement dacht ik aan hoe fijn het was op het strand in Thailand. Het was daar echt veel te druk. Gelukkig hadden we wel een fijn appartement en kon ik gaan slapen.

De volgende dag gingen we een beetje rondrijden in onze buurt, en we kwamen achter deze dingen (dit zijn ook meteen tips voor als je naar Bali gaat):

Ga niet doelloos rondrijden (dat deden wij dus, geen goed idee)

Denk niet dat andere auto's voor je aan de kant gaan, want dat doen ze niet.

Motors en brommers zijn STOM!

Na een paar dagen begon ik toch wel te wennen aan Bali. Er zijn heel veel goede restaurants en leuke dingen om te doen. We hebben ook een paar surflessen gedaan en we zijn naar een traditionele dans geweest. Dat was heel mooi! En er was ook een man die over brandende kooltjes liep! Echt heel gaaf.

Na twee weken op Bali gingen we naar Gili Meno, een van de drie kleine Gili eilanden. Gili Meno is de kleinste van de drie, je kan er in twee uur omheen lopen! Het is een heel mooi eiland met mooi strand, en er is niet veel te doen. Maar dat is juist goed! We hebben een week lang lekker geluierd, en ik heb een duik gemaakt! Het was heel mooi! we hebben wel tien schildpadden gezien, en een haai! Heel mooi koraal ook.

Toen gingen we naar Lombok. We zijn een paar dagen in Kuta gebleven, waar we twee surflessen hebben gedaan. Toen gingen we naar Senaru, waar we een wandeling van twee dagen en een nacht zouden doen, maar mijn ouders dachten; waarom doen we er niet nog een nacht bij? Ik denk dat het echt de stomste dagen van mijn leven waren. Ik had net mijn kleine teen gebroken, ik had geen goede schoenen aan, het pad was enorm stoffig, ik gleed de hele tijd uit en er lag enorm veel afval. Toen we eindelijk aankwamen op de kraterrand moesten we ook nog eens naar beneden, de krater in, om bij een paar hotsprings te komen. Toen we daar kwamen bleken het geen hotsprings maar rotsprings te zijn. Ik was zoooooo blij toen we aankwamen bij het hotel en dat ik niet meer in dat rot tentje hoefde te slapen.

De volgende dag gingen we naar het vliegveld om naar Sri Lanka te gaan. Daar ben ik nu en ik vind het heel leuk hier. Vandaag gaan we op safari! Love, Eden

ENGLISH: Wow, almost eleven months traveling! That's pretty long. Sometimes I think back to things we've done in Canada or Cuba, and that's so long ago, but it feels like last week. Today I blog about Indonesia.

My parents had talked about how nice Bali was, so I really wanted to go to Bali. When we got there, I was completely shocked. What a chaos! The streets are super narrow and there are about one million motors driving trough the streets per minute. On top of that there are also hundreds of cars, it's really stressful. When we where there in that car on our way to our apartment I thought how nice it was on the beach in Thailand. It was really too busy there. Luckily we had a nice apartment and I could go to sleep.

The next day we drove around in our neighborhood, and we discovered these things (these are also tips for when you go to Bali): Don't drive around aimlessly (so we did, not a good idea) Don't think other cars will wait for you, because they don't. Motorbikes and mopeds are stupid!

After a few days I started to get used to Bali. There are lots of good restaurants and fun things to do. We also did some surfing lessons and we've been to a traditional dance. That was very beautiful! And there was also a man who walked over burning cole! Very cool.

After two weeks in Bali we went to Gili Meno, one of the three small Gili islands. Gili Meno is the smallest of the three, you can walk around it in two hours! It is a very beautiful island with a beautiful beach, and there is not much to do. But that's good! We spent a week relaxing, and I made a dive! It was very beautiful! We have seen ten turtles, and a shark! Very nice coral too.

Then we went to Lombok. We stayed in Kuta for a few days, where we did two surf lessons. Then we went to Senaru, where we would make a walk of two days and one night, but my parents thought; Why don't we make it two nights? I think it really were the worst days of my life. I had just broken my little toe, I had no good shoes on, the pad was very dusty, I slipped all the time and there was a lot of rubbish. When we finally arrived at the crater rim we had to go down again, into the crater, to get to the hotsprings. When we came there it happened to be full with people. I was soooooo happy when we arrived at the hotel and that I didn't have to sleep in that stupid tent anymore.

The next day we went to the airport to go to Sri Lanka. I am now in Sri Lanka and I like it very much here. Today we go on a safari! Love, Eden

Comments


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page