top of page

Ik hou van Curaçao...

(English text below)

Hi iedereen! Eden hier! Op donderdag 21 september kwamen we aan op Hato Airport. Oef! Wat was het warm daar! Een busje bracht ons naar de autoverhuur waar we een auto ophaalden en naar ons huis reden. Toen we bij ons huis aankwamen sprong ik meteen in het zwembad. Dat was wel nodig, want het is hier bijna elke dag 33 graden Celsius. Toen kwamen vrienden die hier wonen even langs. Ik en mijn vader gingen boodschappen doen bij een hele grote supermarkt dicht bij ons huis, maar toen we daar waren, viel bij ons thuis de stroom uit door de bliksem! Het duurde best wel lang want we moesten veel eten kopen, en toen we weer terugkwamen was iedereen in het donker op ons aan het wachten! Gelukkig ging het licht niet lang daarna weer aan.

Mijn eerste dag op school!

De volgende dag gingen we naar Klein College, de school waar ik, Gaia en Ilay de volgende maandag heen zouden gaan. Toen we daar waren, had de vrouw die ons rond ging leiden een vergadering, dus we moesten een uur later terugkomen. Toen gingen we naar Cabana Beach, een strand heel dichtbij de school. Toen we daar aankwamen zei ik: waaaauuuuuuuuuwwwwww!!!!!!!! Het was een strand met heel wit zand en water zo blauw als een zwembad. Daar gingen we even lunchen. Toen we weer terugkwamen bij school kregen we een snelle rondleiding. Ilay ging naar groep 1, Gaia naar groep 5 en ik naar groep 8. De volgende maandag ging ik voor het eerst naar school op Curaçao! Ik vond het best wel spannend maar gelukkig was iedereen heel aardig. Ik had die ochtend gym, en dat is zo heet! Gelukkig is het in de klas wel lekker koel. Klein College is een superleuke school!

Op Curaçao gaan we bijna elke dag naar een strand. De stranden hier zijn zo mooi! De mooiste stranden zijn Zanzibar, Pirate Bay, Grote Knip, Cas Abou en Turtle Beach. Bij Zanzibar zijn supermooie vissen, bij Grote Knip kun je van hele hoge rotsen springen en bij Turtle Beach kun je met schildpadden zwemmen! Eigenlijk zijn er te veel mooie stranden om op te noemen.

Afgelopen week op Curaçao had ik windsurfkamp bij Windsurfing Curaçao. Het was superleuk! In totaal had ik 4 dagen lang van 10:00 tot 13:00 les. Het ging heel goed, maar op de laatste dag waaide het wel heel erg hard. Windsurfen is superleuk!

Gister gingen we na het surfen naar het Curaçao Sea Aquarium. Daar mochten we flamingo's voeren! We hebben ook een dolfijnentraining gezien. De volgende dag, vandaag dus, ging ik voor het eerst duiken! Het was heel erg leuk, maar het lukte me niet om de luchtfles boven water op te tillen. Die dingen zijn ook zo zwaar! Ik was in totaal ongeveer 44 minuten onderwater, mijn diepste punt was 10.3 meter en het water was superwarm, ongeveer 30 graden. Ik ga morgen een hele dag duiken en volgende week ook nog een keer. Ik zag hele mooie vissen en koraal. Ik heb superveel zin in de volgende keer!

ENGLISH:

Hi everyone! Eden here! On Thursday, September 21st we arrived at Hato Airport. Oef! What it's so hot here! A van took us to the car rental where we picked up a car and drove to our house. When we arrived at our house, I immediately jumped into the pool. That was necessary, because it's almost 33 degrees Celsius every day. Then friends who live here came along. Me and my dad went shopping at a very large supermarket close to our house, but when we were there, the electricity fell out at our home by the lightning! It took a long time, because we had to buy a lot of food, and when we returned, everyone in the dark was waiting for us! Fortunately, the light came back on not long afterwards.

The next day we went to Klein College, the school where I, Gaia and Ilay would go the following Monday. When we were there, the woman who led us around had a meeting, so we had to come back an hour later. Then we went to Cabana Beach, a beach very close to the school. When we got there I said: waaaauuuuuuuuuwwwwww !!!!!!!! It was a beach with very white sand and water as blue as a swimming pool. We went there for lunch. When we returned to school we got a quick tour. Ilay went to group 1, Gaia to group 5 and I went to group 8. The following Monday I went to school at Curaçao for the first time! I was very excited but fortunately everyone was very nice. I had that morning gym, and that's so hot! Fortunately, it's cool in class. Klein College is a great school!

In Curaçao we go to a beach almost every day. The beaches here are so beautiful! The most beautiful beaches are Zanzibar, Pirate Bay, Grote Knip, Cas Abou and Turtle Beach. At Zanzibar there are beautiful fish, at Big Knip you can jump from very high rocks and at Turtle Beach you can swim with turtles! Actually, there are too many beautiful beaches to name.

Last week on Curacao I had windsurf camp at Windsurfing Curaçao. It was great fun! In total I had 4 days from 10:00 to 13:00. It went very well, but on the last day it was very hard. Windsurfing is great!

Yesterday we went after surfing to the Curaçao Sea Aquarium. There we could feed flamingos! We have also seen a dolphin training.

The next day, today, I went diving for the first time! It was very nice, but I did not manage to lift the air bottle over water. Those things are so heavy! I was underwater for about 44 minutes, my deepest point was 10.3 meters and the water was super hot, about 30 degrees. I will go diving for again next week. I saw very beautiful fish and coral. I'm very excited about the next time!

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page