top of page

Mijn Eerste 4 Maanden op Wereldreis.

(English text below)

Ik weet nog goed dat mijn ouders me vertelden dat we op wereldreis gingen. Het was eerste paasdag en we waren op een camping. Ik raakte in paniek, want ik dacht: Maar dan ga ik mijn huis en vriendinnen missen! Ik mis groep 8! Het leukste jaar op school! Maar een paar uur later vond ik het eigenlijk wel een heel erg leuk plan. Na een paar weken mocht ik het eindelijk aan mijn klas vertellen. Ik ging voor de klas staan en zei het. Het was ongeveer 10 seconden stil en toen barstte iedereen los. Waar ga je heen? Hoe gaan jullie dat doen met school? Dan moeten jullie toch superveel dingen meenemen?

Een paar maanden later begon het grote inpakken. Ons huis werd voor een jaar verhuurd, dus alle spullen moesten worden ingepakt. Het was voor mij wel lastig, want ik kon niet veel meenemen. Een paar dagen voordat we weggingen hebben we een afscheidsfeest gehouden. Het was superleuk! Minder leuk was dat ik afscheid moest nemen van mijn vriendinnen…

Op 1 augustus, de dag dat we weggingen, kwamen mijn oma en opa en mijn tante mee naar Schiphol. Ik vond het heel moeilijk om afscheid te nemen, maar voor ik het wist zat ik al in het vliegtuig, op weg naar Canada. Canada is heel erg mooi, met heel heel heel hoge bergen en prachtige meren. De eerste 3 weken bleven we in de buurt van Toronto en daarna vlogen we naar de Rocky Mountains. Canada staat er bekend om dat er beren zijn, maar we hebben er geen een gezien. Wel hebben we heeeeeeel veeeeeeel eekhoorntjes, een paar rendieren, een wolf en nog veel meer dieren gezien.

We waren 6 weken in Canada. Vanaf daar vlogen we naar New York. Wat een verandering! Bergen werden gigantische skyscrapers, verlaten snelwegen werden superdrukke winkelstraten en 15 graden met regen werden een broeierige 30 graden. Ik was superblij, want ik droomde er al 3 jaar van om naar New York te gaan. Ik herkende allemaal dingen uit boeken en films, zo gaaf! We hebben een boot langs de Statue of Liberty genomen, geshopt op Fifth Avenue en zijn naar de Top of the Rock gegaan, een hele hoge wolkenkrabber. Vanaf daar heb je heel cool uitzicht over heel New York, Love It! Op de laatste dag gingen we lopen over de Brooklyn Bridge. Het voelde net als in de films! Zo konden we helemaal van Brooklyn naar Manhattan lopen.

Nadat we 5 dagen in New York waren geweest gingen we naar Curaçao. Daar ben ik ook naar school gegaan. Ik moest vroeg beginnen, om kwart voor 8 ‘s ochtends, maar ik was ook lekker vroeg klaar, om kwart over 1 ’s middags! School op Curaçao is heel anders dan in Nederland. Je hebt airco in plaats van verwarming, je krijgt huiswerk, (bleuuh) en je moet een schooluniform aan. Na school gingen we bijna elke dag naar het strand, het water is zó helder! Op Curaçao heb ik leren windsurfen en duiken! Dat is echt heel cool om te doen. Tijdens het duiken kun je gewoon onderwater ademen, hoe gaaf is dat?! Ik heb een inktvis, heel veel mooie, tropische vissen, een paar kogelvissen (die worden rond als ze bang zijn) en heel mooi koraal gezien. Ik heb ook een keer met schilpadden gesnorkeld! Na 5 hele leuke weken op Curaçao was het tijd om afscheid te nemen van iedereen. Ik vond het best wel lastig, want veel mensen zijn toch wel vrienden van me geworden.

Het was tijd om verder te gaan naar Cuba. Toen we daar kwamen voelde het alsof we 100 jaar terug in de tijd waren gereisd! Oude auto’s, mensen die op paarden rijden en nergens Wi-Fi… het was echt een compleet andere wereld. In Havana (de hoofdstad van Cuba) hebben we een paar salsalessen gedaan. Best wel lastig hoor! Maar wel heel leuk, want toen konden we lekker dansen bij de muziek op straat, want dat is er heel veel. Het was mooi om te zien, maar ik ben blij dat we na 2 weken door gingen naar Mexico.

Mexico is super! En mijn opa en oma zijn hierheen gekomen. Ik was superblij om ze te zien, want ik had ze al 4 maanden niet gezien. Hier zijn heel veel oude Maya-tempels, mooie stranden en heel veel lekker vegetarisch eten. Wat ik ook superleuk vind; Mexicaanse versieringen. Schattige pomponslingers, heel mooi versierde doodshoofden en leuke dierenbeeldjes. Ik ben hier nog 1 week en dan ga ik door naar Guatemala, en dan naar Hawaii! Ik heb er superveel zin in. Lots of Love, Eden.

ENGLISH:

I still remember well that my parents told me that we were going to make a world trip. It was on first Easter day. I was in panic because I thought: I'm going to miss my home and friends! I'll miss grade 6! The best year in school! But a few hours later I actually found it a very nice plan. After a few weeks I could finally tell my class. I stood in front of the class and said it. About 10 seconds it was quiet and then everyone burst loose. Where are you going? How are you going to do it with school? But you have to take lots of things!

A few months later, the big packing began. Our house was rented for one year, so all the stuff had to be packed. It was difficult for me because I could not take much. A few days before we left we held a goodbye party. It was super fun! Less fun was that I had to say goodbye to my friends...

On August 1, the day we left, my grandma and grandpa and my aunt came to Schiphol. I found it very difficult to say goodbye, but before I knew it, I was already on the plane, heading to Canada. Canada is very very beautiful, with very very high mountains and beautiful lakes. The first 3 weeks we stayed near Toronto and then we flew to the Rocky Mountains. Canada is known for the bears, but we have not seen any. However, we have seen maaaaaany squirrels, some reindeers, a wolf and many more animals.

We were 6 weeks in Canada. From there we flew to New York. What a change! Mountains turned into gigantic skyscrapers, lost highways changed into supercrowded shopping streets and 15 degrees with rain became a sultry 30 degrees. I was super happy because I dreamed of going to New York for 3 years. I recognized many things from books and movies, so cool! We took a boat along the Statue of Liberty, shopped on Fifth Avenue and went to the Top of the Rock, a very high skyscraper. From there you have very cool views all over New York, Love It! on the last day we went walking on the Brooklyn Bridge. It felt just like in the movies! We could walk all the way from Brooklyn to Manhattan.

After 5 days in New York we went to Curaçao. I went to school there! I had to start early, quarter for 8 in the morning, but I was also done early, quarter past 1 in the afternoon! School in Curaçao is very different from school in the Netherlands. You have aircondiconing instead of heating, you get homework, (blegh) and you need to wear a school uniform. After school we went to the beach almost every day, the water is so bright! On Curaçao I learnd to windsurf and dive! That's really very cool to do. During diving you can just breathe underwater, how cool is that?! I have seen a squid, lots of beautiful, tropical fish, a few bullet fishes (which are around when they are scared) and very beautiful coral. I have also snorkeled once with sea turtles! After 5 very nice weeks on Curaçao It was time to say goodbye to everyone. I found it quite difficult, because many people had become my friends.

It was time to move on to Cuba. When we got there, it felt like we had travelled 100 years back in time! Old cars, people riding on horses and nowhere Wi-Fi... it was a completely different world. In Havana (the capital of Cuba) we did a few salsa lessons. Quite tricky though! But very nice, because then we were able to dance at the music on the street, because there is music everywhere. It was nice to see, but I'm glad that after 2 weeks we went to Mexico.

Mexico is super! And my grandfather and Grandma came here. I was super happy to see them because I had not seen them for 4 months. Here are many ancient Mayan temples, beautiful beaches and lots of tasty vegetarian food. What I also like here; Mexican decorations. Cute pompom garlands, very nicely decorated skulls and cute animal figurines. I'm here for 1 week more and then I go to Guatemala, and then to Hawaii! I am very excited. Lots of Love, Eden.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page