top of page

Magical San Cristobal

We waren 3 weken in Atitlán. Wat is het leuk daar! Elke keer als je naar een ander dorpje moet je met een bootje. Superleuk toch?! Maar jammer genoeg moesten we weer verder. Vanaf Panajachel is het ongeveer 10 uur met de bus, dus daar hadden we geen zin in. We zouden een rit van 4 uur maken tot een dorpje op de grens tussen Guatemala en Mexico, en daar een nachtje blijven slapen. Er was echt helemaal niks daar (ik weet niet eens hoe het heet), dus ik ga er verder niet op in. De volgende dag moesten we weer een rit van 4 uur maken, plus een uur bij de douane. Na de lange reis kwamen we eindelijk aan in San Cristobal. Het ligt op ongeveer 2200 meter, dus het was een stuk kouder dan in Atitlán. Maar ik was er meteen helemaal verliefd op. Wat een leuke winkeltjes en restaurantjes! Ons hotel lag in het centrum, dus nadat we onze koffers in het hotel hadden afgezet gingen we meteen het dorp in. Ik had het heel erg koud (sinds Curaçao ben ik echt een koukleum), dus ik had meteen een vestje gekocht. Daarna gingen we superlekker eten bij een Italiaans restaurant. In die straat staan heel veel Mexicaanse mannen mutsen te verkopen, dus ik heb een superleuke muts met twee pomponnetjes als oren, zo cute! Ik heb hem de hele tijd op. De volgende dagen hebben we lekker rondgewandeld, lekker gegeten en een beetje geshopt. Toen we in een leuke winkel waren met allemaal grappige t-shirts was ik een beetje aan het rondkijken, en toen zag ik het perfecte shirt voor mij. Er stonden superveel Harry Potter-spreuken op! Lumos, Avada Kedavra, Sectusempra, alle bekende spreuken stonden erop. Ik dacht: ik moet die hebben! We hebben hem gekocht en ik ben er superblij mee. We hebben ook een superleuk taartenwinkeltje gevonden genaamd Oh La La. Wát een lekkere taartjes! We gaan er vanavond weer heen. ;-) San Cristobál is zó leuk! Jammer dat we morgen weer weg gaan... Doei doei lieve mensen. Ik zie jullie snel!

ENGLISH:

We were 3 weeks in Atitlán. It's so nice there! Every time you go to another village you have to go with a boat. Super fun right?! But we had to leave again. From Panajachel it's about 10 hours by bus, so we didn't want to do it. We would make a 4-hour drive to a village on the border between Guatemala and Mexico, and stay overnight. There was really nothing at all there (I don't even know the name). The next day we had to make another 4 hour ride, plus an hour at the customs. After the long journey we finally arrived in San Cristobal. It lies at about 2200 meters, so it was a lot colder than in Atitlán. But I was immediately in love with it. What nice shops and restaurants! Our hotel was in the centre, so after we had dropped our suitcases in the hotel we went straight into the village. I was very cold, so I bought a vest. After that we went to eat super delicious food at an Italian restaurant. In that street are a lot of Mexican men that sell hats, so I bought a super cute one with two pompoms as ears, so cute! I wear it all the time. The next days we made some nice walks around the city, had nice meals and did a bit of shopping. One day we were in a nice store with funny T-shirts and I was looking around a bit, and then I saw the perfect shirt for me. It had all the Harry Potter spells! Lumos, Avada Kedavra, Sectusempra, all famous spells were on it. I thought: I have to have that! We bought it and I'm super happy with it. We also found a super cute cake shop called Oh la La. What delicious cakes! We'll go there again tonight ;-) San Cristobal is so much fun! Pity that tomorrow we will go ....Bye bye friends xx see you all soon!

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page