top of page

G'day Mate!

o͡͡͡╮༼ ಠДಠ ༽╭o͡͡͡━☆゚.*・。゚(English text below)

We gingen met de Uber naar een appartement midden in het centrum, waar we de komende vijf dagen zouden slapen. Het was twee uur vroeger dan in Nieuw Zeeland, dus ik was de volgende ochtend al heel vroeg op. Ik wou heel graag weggaan om de stad te verkennen, maar iedereen was zo sloom! Eindelijk gingen we met de metro naar de Sunday Market. Het was naast een museum, dus we dachten, laten we even naar binnen gaan! Het was een heel leuk museum, met een kamer vol met bloemen, allemaal gekke kunst en hele mooie jurken. Oh ja, er was ook een virtual reality spel, maar daar werden we allemaal kotsmisselijk van. ಠ╭╮ಠ. Verder hebben we die dag heel veel sushi gegeten (zooo lekker), door de stad gelopen en ik heb een superleuk spijkerjurkje gekocht. In Melbourne hebben we een vriend gezien van mijn ouders. Mijn moeder had hem twintig jaar niet gezien! Toen hij terugging naar Australië hebben mijn ouders een afscheidsfilmpje voor hem gemaakt. Het was zooooo grappig! Ik wou het opnieuw en opnieuw en opnieuw kijken. Mijn moeder kijkt de hele tijd weg en denkt; wat moet ik zeggen? En mijn vader woelt door zijn haar en zegt; Hey Jake, ik heb een nieuw kapsel. HAHAAHAHAHAHA! Je had het moeten zien, het was zo grappig! Ik denk nu heel anders over mijn ouders... Melbourne is megaleuk. Omdat er heel veel Aziaten zijn is er megaveel (en lekker!) Japans en Thais eten, de gebouwen zijn fantastisch (mijn favo is een knalpaars gebouw), en er zijn heel veel leuke winkels en buurten. Ik vond het jammer dat we weggingen uit Melbourne, maar wacht maar, ik vond Byron Bay ook fan-tas-ti-que 。(*^▽^*)ゞ. De eerste drie dagen in Byron was het aan het regenen, dus toen zaten we binnen. We sliepen op een boerderij, dus toen het opklaarde mochten we zelf een tractor besturen en de koeien melken. dat voelde zo raar! Je zit eigenlijk gewoon aan iemands tepels te trekken. Na de boerderij gingen we naar een heel afgelegen huis, ongeveer vijftig minuten vanaf Byron. Je zag daar elke dag wel kangoeroes! Een paar keer kwamen ze ook in onze tuin. In dat huis hebben we vooral veel Cluedo gedaan, en twee keer naar het strand gegaan, waar we een board hadden gehuurd om lekker te surfen. Ook hier was ik verdrietig om weg te gaan :-). Nu ben ik in Sydney. We hebben de Opera House gezien, Bondi Beach, hebben familie opgezocht en naar het Australian Museum geweest. Morgen gaan we naar een concert in de Opera House, daar heb ik megaveel zin in! Het is hier leuk. En nu die ene grote vraag waar Australiërs zich al jaren hun hersens over breken: Sydney of Melbourne?

Ben je er klaar voor?

Zeker weten?

Nou, oké dan.

Melbourne. Ik vind Melbourne leuker.

ENGLISH:

O͡͡͡ ╮ ༼ ಠДಠ ༽ ╭ o͡͡͡ ━ ☆ ゚. * ・ 。 ゚

We took the Uber to an apartment right in the city center where we would sleep the next five days. It was two hours earlier than in New Zealand, so I woke up very early the next morning. I really wanted to go out to explore the city, but everyone was so lazy! Finally we went by Metro to the Sunday Market. It was next to a museum, so we thought, let's go inside! It was a very nice museum, with a room full of flowers, very crazy art and very beautiful dresses. There was also a virtual reality game, but we all got nauseous . ಠ ╭ ╮ ಠ. We also ate a lot of sushi (sooo tasty), walked through the city and I bought a super cute dress. In Melbourne We have seen a friend of my parents. My mother had not seen him for twenty years! When he went back to Australia, my parents made a farewell movie for him. It was sooooo funny! I wanted to look again and again and again. My mother looks away all the time and thinks; What should I say? And my father touches his hair all the time and says; Hey Jake, I have a new haircut. HAHAAHAHAHAHA! You should have seen it, it was so funny! I think very differently now about my parents... Melbourne is very fun. Because there are a lot of Asians there is a lot of (delicious!) Japanese and Thai food, the buildings are fantastic (my fave is a purple building), and there are lots of nice shops and neighborhoods. I was upset that we left Melbourne, but wait, I tought that Byron Bay was also fan-tas-ti-que 。 (* ^ ▽ ^ *) ゞ. The first three days in Byron it was raining, so then we sat inside. We slept on a farm, so when it was cleared we could drive a tractor and milk the cows. That felt so weird! You are actually just pulling someone's nipples. After the farm we went to a very secluded house, about fifty minutes from Byron. You saw Kangaroos there every day! A few times they also came into our garden. In that house we mainly did a lot of Cluedo, and went to the beach twice, where we had rented a board to surf. Also here I was sad to go away:-). Now I'm in Sydney. We have seen the Opera House, Bondi Beach, visited family and been to the Australian Museum. Tomorrow we will go to a concert in the Opera House, which is nice! It's nice here. And now that one big question where Australians have been breaking their heads about for years: Sydney or Melbourne?

Are you ready?

Know for sure?

Well, OK then.

Melbourne. I find Melbourne better.

Comments


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page