top of page

Guatemala: Kleuren, Vulkanen en Schorpioenen.

(English text below)

Hi! Ik had helemaal geen zin om weg te gaan uit Mexico. Het is daar zo leuk! Mooie stranden, Maya-tempels en lekkere burrito's... Maar mijn ouders hadden al tickets naar Guatemala geboekt. Dus met veel tegenzin nam ik afscheid van mijn opa en oma, die een maand lang bij ons geweest waren en nu weer terug naar Nederland gingen. De volgende dag gingen we naar Cancún Airport. Gelukkig was de vlucht niet zo lang en kwamen we snel aan in Guatemala-Stad. Dat is een beetje te vergelijken met Mexico-Stad, dus daar zijn we niet gebleven. Na een mini-busrit van een uur kwamen we aan in Antigua. Best wel koud vergeleken met Tulum! Echt een heel schattig stadje. We zijn lekker gaan eten in een Israëlisch restaurant. (Israëlisch is het lekkerste eten wat er is!) De volgende dag gingen we naar een markt. ZOOOOOOO VEEEEL KLEUREN! Daar heb ik een varken-met-vleugels sleutelhanger, een regenboog-poncho en hele leuke knalroze oorbellen gekocht. (Ik hou echt van kleur) We waren twee nachtjes in Antigua en daarna ging we door naar het meer Atitlan. Gelukkig is het hier wat warmer dan in Antigua! We moesten drie uur in een busje zitten, (hobbel bobbel) en daarna nog een halfuur in een speedboot. Het meer is gigantisch! en er staan zes(!) vulkanen omheen. We hadden een leuk huis gehuurd, maar mijn zusje had meteen de eerste avond een schorpioen gezien. Ze moest naar de wc en toen gilde ze opeens AAAAAHHHH! We zeiden: Wat is er? Tarantula! Riep ze. Maar het was geen Tarantula, het was een schorpioen. Mijn ouders zeiden; oké, eentje kan gebeuren. Maar de volgende dag hadden we er weer twee gezien. Eentje weer bij de wc en eentje in Gaia's koffer. En de volgende ochtend had de schoonmaakster er eentje gevonden onder mijn moeders bed! Toen vonden mijn ouders het genoeg, want kleine kinderen kunnen doodgaan aan een steek van een schorpioen. Ik wou niet weggaan, want dan moest ik weer al mijn spullen inpakken. Maar het is eigenlijk goed dat we zijn weggegaan, want we hebben nu zó'n fantastisch huis! Super uitzicht, zwembad, kajaks, twee bubbelbaden en een open haard in elke kamer... Ik wil hier nooit meer weg! Het meer is echt heel mooi. Love, Eden

ENGLISH:

Hi! I didn't want leave Mexico at all. It was so much fun! Beautiful beaches, Mayan temples and tasty burritos... But my parents had already booked tickets to Guatemala. So with great reluctance I said goodbye to my grandfather and grandma, who had been with us for a month and had to go back to the Netherlands. The next day we went to Cancun Airport. Fortunately, the flight was not so long and we arrived in Guatemala city quickly. After a mini-bus ride of an hour we arrived in Antigua. Quite cold compared to Tulum! Really a very cute little town. We went to eat in an Israeli restaurant (Israeli food is the best food on earth!). The next day we went to a market. SOOOO MUCH COLORS! There I bought a pig-with-wings keychain, a rainbow-poncho and very cute pink earrings (I really like color). We stayed for two nights in Antigua and then we went on to Lake Atitlan. Fortunately it's a bit warmer than in Antigua! We had to sit three hours in a van, (bump ride) and then another half hour in a speedboat. The lake is gigantic! And there are six (!) volcanoes around it. We rented a nice house, but my sister found a scorpion the first evening. She had to go to the toilet and then suddenly screamed AAAAAHHHH! We said: What is that? A tarantula? She started crying. It wasn't a Tarantula, it was a scorpion. My parents said; OK, one can happen. But the next day we saw two more. One again at the toilet and one in Gaia's suitcase. And the next morning the maid found one under my mothers bed! Then my parents decided it was enough, because little children can die from scorpion sting. I didn't want to go out, because it meant I had to pack all my stuff again. But it is actually good that we left, because now we have such fantastic house! Amazing view, a pool, kayaks, two bubble baths and a fireplace in each room... I never want to leave here! The lake is really very beautiful. Love, Eden

Comments


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page